IKLAN

 

Jika ia dianggap sebagai salah teknik memancing maka ia merupakan teknik paling murah di dunia. Ini kerana alatan yang perlu ada selain set joran dan kekili, apa yang wajib ada ialah mata tiga dan ladung.

 

Suatu ketika dahulu para penggemar teknik pancingan ini perlu DIY sendiri mata tiga dan ladung namun kini ia boleh dibeli terus di kedai-kedai pancing. Persoalannya sekarang, pernah atau tidak anda melihat atau menggunakan alatan di dalam gambar ini?

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Penah tengok orang pakai menatang ni. Memang siot punyalah lama aku cast pujuk mama haruan, boleh pulak beliau potong line main sembat… besar plak tu dapat!”

  • FAZRUL RUSLAN

 

“Teknik yang agak jahat bagi kaki pancing. Tapi kalau dah bangau tu… bolehlah dipraktikkan sambil karau tali sambil ketawa… hahahaha. Menangislah ikan yang mana kena.”

  • WAN MUNIR

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Pernah… benda inilah yang mengakibatkan peristiwa buruk terjadi dalam hidup saya. Tertusuk di punggung kawan… mujur dia selamat dan hidup lagi.”

IKLAN
  • MUHAMMAD FIRDAUS ASHARI

 

“Mata ni memang kena ada kalau pergi melawat lombong-lombong atau tasik-tasik yang penuh pokok ekor kucing. Kalau takde benda ni payah nak naik ikan boh (buat buang rumpai ekor kucing je…. buat lorong ). Hihihi.”

  • WAK JEMAN

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Senjata terakhir aku guna kalau ikan tak reti nak makan umpan. Last paling besar pernah aku sembat, ikan pecah periuk tengah mabuk. Ahahaha.”

  • FARIN SAMSUDIN

 

“Dulu kat pekan Bangi Lama ada satu kolam tuannya bagi guna benda ni. Orang panggil langgar tali. Tapi mesin memang sekejap jahanam.”

IKLAN

NOR ZAIHAN ABU BAKAR

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Kalau bangau berterbangan agak ramai, inilah ubat dia… hahaha. Tapi cara ni agak zalim untuk dipraktikkan.”

  • SHAHRIL REEL ISMAIL

 

“Cara ini hanya digunakan setelah segala macam ilmu memancing diperturunkan kat situ tapi still membangau… hahaha.”

  • MUHAMAD SHAMER

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Kadang-kadang je guna. Itu pun tengok tempat jugalah… kalau tempat tu banyak ikan berkumpul, masa itulah mata ini digunakan.”

  • JALAK LANTING

 

“Inilah cara terakhir bila tengok ikan bukan main banyak, kita mancing pakai semua jenis umpan tapi dia langsung tak layan.”

  • MOHD SHAFIZA

 

“Hahaha… killer ni admin. Tapi jangan dok kerap ajaq pakai benda ni. Nanti hari-hari asyik nak pakai dia je.”

  • QURSAINY ZAMRI

 

Menyembat Ikan… Layak Ke Dilabel Teknik Memancing?

 

“Serius tak pernah tau kaedah ni… ilmu ni. Kalau boleh buatlah video sekali. Nak buat jugak… mana tau berhasil. Hehehe.”

  • JR TIMI

 

“Senjata di kala ikan yang dipancing tak mahu makan.. dok berlenggang-lenggok depan mata… terpaksalah guna talian hayat terakhir.”

  • MRBENJUT NURUL