IKLAN

 

“Mula-mula sedih sebab jig member kena cukai, kemudian sedih sebab diri sendiri yang kumpau sudahnya jadi teruja sebab kedua-duanya kumpau.”

  • Mel Zibraff

 

“Cerita yang lawak adalah kawan saya selalu kentut dalam bot sambil dia gelak… terkekekekekeke. Cerita yang sedih saya kena kencing cari sebarau dan durian sampai sempadan Siam. Sekian cerita lawak dan sedih.”

  • Mohd Fadhil

 

Pengalaman Lawak, Sedih & Teruja Memancing

 

“Aku tau tau nak gelak ke… nak nangis ke… aku jatuh kat celah motor bot masa tengah tarik ikan. Rod terlepas dari tangan… nasib baik sifu aku ada. Rod selamat… ikan selamat aku je tak selamat… kuyup separuh badan. Apa-apa pun… pengalaman best!”

  • Azimah Mohd Arshad

 

IKLAN

“Lawak sebab pernah dulu terkejut ikan makan umpan, sentap-sentap asmpai jatuh dalam sungai. Sedih sebab rod patah kes terpijak… kalau sebab tarik ikan takpe lagi… sedihhh. Teruja bila mengail ramai-ramai semua geng strike padu-padu. Lepas tu bawak balik naik motor gantung kat raga masing-masing dengan gayanya… hahahaha.”

  • Ahmad Fauzan

 

Pengalaman Lawak, Sedih & Teruja Memancing

 

“Lawak sedih teruja ada dalam satu kisah. Mancing udang pakai bot masuk hutan sungai kecil. Nak parking tepi tapi terceduk sarang penyengat tanah. Sorang member tak pandai berenang terus pandai berenang tak ingat dunia dek nak selamatkan diri terjun sungai menyeberang. Member sorang lagi blur tak tau apa jadi di depan tengah pasang lagu dalam hp tinggalkan bot terjun sama. Semua ke empat-empat member selamat meninggalkan bot dan sayup-sayup kedengaran lagu dalam bot ‘iman adalah mutiara’… syukur semuanya slamat dan bengkak bibir.

IKLAN
  • Syazwan Hamdin

 

“Nak kongsi gak la…. Pengalaman kelako mancing di Rompin. Mabuk laut sebab time musim tengkujuh… mabuk tu perkara biasa tapi yang luar biasanya… gigi palsu jadi penghuni dasar tak dapat diselamatkan sewaktu muntah. Sedih lak bila sampai kawasan lubuk, lubuk dah kena bom ngan malaun hanat. Teruja bila bila pertama kali strike ikan kelah skala 6.5kilo…. dan teruja melihat kelestarian sungai hutan pegunungan. Semoga kita sama-sama menjaga kelestarian habitat hobi kita ini…”

  • Chor Man

 

Pengalaman Lawak, Sedih & Teruja Memancing

 

“Lawak masa nak ikat karung ikan then terjatuh dalam kolam. Sedih masa pergi trip meranduk jeram tengok-tengok toolbox lure terbuka. Licin semua. Teruja first time dapat merasa tarikan patin 18kg.”

  • Mohd Afiq

 

“Kejadian lawak… jatuh dalam kolam siakap sebab nak ambik umpan. Kejadian sedih… handphone rosak sebab terendam air masin. Teruja… tak kumpau sebab dapat jugak siakap. Hahahaha….”

  • Syazrul Amri

 

Pengalaman Lawak, Sedih & Teruja Memancing

 

“Lepas pasang umpan sawit busuk terus lap tangan kat daun-daun pokok. Sampai lunyai daun tu sebab nak kencing takut kotor plak bibird… lepas 5 minit kencing tiba-tiba bibird bengkak dan besar macam tebu…. rupa-rupanya tadi lap tangan guna daun rengas… hadoiii!!!”

  • Olivier Lajaque