IKLAN

 

Kadang-kadang ketika memancing, selain daripada ikan ada saja benda-benda pelik seperti selipar atau kayu dinaikkan. Anda pula bagaimana?

 

“Mmg banyak sgt yang pernah dinaikkan time mancing ni. Yang paling menyeronokkan, yang melucukan pun ada… saya pernah naikkan seluar dalam. Paling lucu… time pertandingan pulak tu. Hahah…”

– Choujie Chet

 

Benda-Benda Pelik Yang Pernah Dipancing Para Netizen

 

“Rod dengan mesin kwn sebelah yang sama2 mancing sebelum tu baru terjun masuk kolam bahana ditarik ikan. Rod bergerak syok nak hook, karau2 naik rod dia. Yang manjanya jenahak tu masih melekat kat mata kail dia.”

– Mohd Azlie Ishak

 

“Hahaha… bab ni yang tak dapat lupakan. Ingat dapat la naikkan pari 3-4kg… sekali batu karang daa.”

– Nur D Hatimu

 

“Dapat helmet… ingatkan ikan besaq makan umpan. Bikin hangin kepala je.”

– Ashrab Azad

 

Benda-Benda Pelik Yang Pernah Dipancing Para Netizen

IKLAN

 

“Paling polik den ponah dapek batu karang yang dalam batu tu banyak anak kotam. Huh… berat!”

– Sharfizan Shamshudin

 

“Gewang saya pernah sangkut botol kecik berbalut kain kuning. Aduhhh… abang saya kata saka pastu baling balik. Seram siot… hahaha.”

– Mohd Safiz Kunia

 

“Strike! Pam… pam… pam sekali naik bapak bewok besor siott. Ingat bapak ikan… hahaha.”

– Yusree Leo

 

Main popper… tiba-tiba debuss!!! Betul2 nampak strike toman… membenam bukan main. Tarik punya tarik sampai ke tepi toman bertukar jadi selipar jepun.”

– Mohd Azlie Ishak

IKLAN

 

Benda-Benda Pelik Yang Pernah Dipancing Para Netizen

 

“Ingatkan pari besar bas… sekali kelambu daaa!”

– Ranger Sungai

 

“Pancing udang galah kat Nibong Tebal jam 2 pagi yang lain dah tidur. Tinggal sorang pancing tau2 dapat ikan macam ikan duri tapi seeakan muka orang siap mata boleh berkelip-kelip.”

– CheYahya Salleh

 

“Tarik2 macam sangkut tapi bergerak… punya la berat sekali naik cadar tilam. Jahanam betul.”

– Amir Anwar

 

“Dapat penyepit… tapi bukan udang galah punya penyepit tapi penyepit kueh!”

– Jashanissyem Salleh

 

Benda-Benda Pelik Yang Pernah Dipancing Para Netizen

 

“Memancing dapat guni yang berisi ikan lampam. Memang susah nak percaya.”

– Ah Fiz

 

“Saya pernah dapat keris lama masa pancing udang di Sungai Perak.”

– Ammar Sebastian

 

“Kawan mancing dapat pancing 1 set lagi. Mesin Shimano joran tak tau coz dah penuh dengan teritip. Semua dah tak boleh pakai… dah bertahun gamaknya kat dalam air masin tu.”

– Md Yazid Yahya

 

“Pernah dapat tempat sembahyang Cina yang dibuang ke laut.”

– Mohd Adam Soufie