Stress gila sebab memancing tak dapat ikan aka kumpau? Chill… ambil sedikit masa untuk menikmati anekdot memancing yang kami sediakan ini.

Sekiranya korang merasakan diri korang pemancing tegar, terhebat dan sebagainya, simpan dulu perasaan itu sekiranya korang belum pernah melakukan perkara-perkara berikut:

IKLAN

baca juga kehebatan pemancing berdarah O

 

Umpan yang dilabuhkan baru digetu umpan, korang dah boleh canang satu dunia spesies ikan apa yang memakan umpan tersebut.

Malah siap dengan jantina, usia ikan, berat ikan dalam titik perpuluhan, jumlah sisik dan berapa lama lagi ikan itu akan hidup.

 

 

IKLAN

Segenap ikan dalam laut apatah lagi lubuk akan menggigil kepala lutut dan kecut paru-parunya bila dah tahu yang korang akan turun memancing di lokasi tersebut.

 

Kesemua anak-anak yang lahir diberikan nama sempena nama ikan, iras-iras nama ikan atau nama saintifik ikan.

Contohnya seperti Siti Patin, Nor Paridah, Ali Ketutu, Syed Hampala dan macam-macam lagi.

 

Bila orang sembang pasal lubuk waima lubuk yang tidak pernah wujud sekali pun korang akan cakap yang korang pernah pergi ke lokasi tersebut. Malah siap dengan rekod tangkapan yang pernah didaratkan.

 

Korang akan menggigil mengalahkan orang yang kena parkinson bila secara tiba-tiba ternampak lopak air.

Terus tak keruan nak memancing time tu jugak walaupun lopak tersebut Cuma sebesar mangkuk jamban.

 

 

Korang tetap duduk menunggu dan teruskan memancing walaupun sudah lebih 25jam umpan langsung tidak disentuh ikan. Langsung tidak mengendahkan apa yang berlaku di sekeliling korang.

 

Korang bukan saja tak makan sepanjang masa memancing, ikan yang diperoleh dari hasil memancing pun korang tak makan.

Sebaliknya umpan yang dijadikan umpan memancing itulah yang korang makan terutamanya umpan tapa.

baca juga kenali bendera pemancing

 

Apa pendapat anda? Teruskan klik & share artikel kami ini. Terima kasih!

Jangan lupa LIKE, FOLLOW & SEE FIRST Facebook Majalah Umpan

Sudah subscribe channel Youtube umpan? Klik sekarang Youtube Umpan