IKLAN

 

Kalau dah nama kaki pancing tegar memang tak kisah siang atau malam asalkan boleh memancing. Ada juga yang suka mancing malam kerana suasana yang lebih tenang dan ada yang lebih tenang dan ada yang memilih waktu siang kerana risiko keselamatan atau gemarkan spesies tertentu.

 

Memang terdapat sesetengah spesies ikan yang lebih aktif waktu siang dan sebaliknya, namun sejauh mana waktu siang atau malam ini menjadi faktor kepada waktu pancing anda?

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok

 

“Kalau mancing kelah, saya suka malam… tak payah nak nyorok atau pakai baju celoreng sebab kelah tak nampak. Yang tak syoknya mancing mlm ni, kalau ada member suka suluh-suluh sungai time kita mancing kelah… hehehe.”

  • Mat Kelah Biru

 

“Semasa bujang suka sangat mancing malam… bila dah kawin rasa pilihan lebih kepada siang hari…. hehehe.”

  • Najib Burn

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok

IKLAN

 

“Memancing malam? Hehe… sedangkan bapak aku yang pemancing tegar pun berhenti mancing malam lepas kena suluh UFO (perkataan sopan untuk ganti nama penanggal/bola api)…. inikan pulak aku yang penakut pahit ni. Mancing malam boleh… asalkan tempat tu kawasan ramai orang. Jangan mimpi la nak ajak aku gi camping dalam hutan… hehe.”

  • Din Jugak

 

“Kalau saya lebih suka mancing siang kat laut luas pemandangan. Mancing di laut waktu siang boleh mengelak dari kita diserang lanun laut, kapal dagang. Malam best time mancing dengan kawan-kawan santai-santai waktu malam tanpa berpanas.”

  • Shaiful Azri Baharudin

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok

 

IKLAN

“Bergantung pada spesies yang hendak ditawan. Mungkin banyak risiko memancing di waktu malam ni…. ramai yang memilih siang dibandingkan malam. Tapi bagi saya… malam adalah yang terbaik.”

  • Amirul Aizat

 

“Bagi saya mancing pada waktu siang lebih baik dari malam, bukan apa untuk keselamatan diri. Tapi kadang-kadang mancing malam pun seronok juga kalau ada kawan-kawan sambil buat camp fire.”

  • Mohd Akbar

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok

 

“Bagi saya mancing waktu malam lagi seronok. Kena pulak pot yang baik… boleh bersantai dengan bunyi cengkerik.”

  • Muhamad Hafiz

 

“Bagi saya mancing malam ni syok sikit kerana tak perlu berpanas. Selain tu jugak hasilnya jugak lumayan kerana ikan lebih aktif pada malam hari. Akan tetapi aspek keselamatan jgn dilupakan.

Mancing malam jugak mempunyai risiko yang tinggi berbanding mancing siang. Pernah sekali semasa saya ngan bapa saudara memancing pada malam hari terserempak ngan ular sawa sebesar pergelangan betis lelaki dewasa. Semenjak itu saya lebih berhati-hati sekiranya ingin memancing pada waktu malam.”

  • Fakhrul Tahir

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok

 

“Saya lebih suka mancing waktu malam di kala air pasang besar 13/14 bulan Melayu sebab tak pernah mengecewakan saya, kategori muara la.”

  • Zul Ema

 

“Saya suka mancing siang sebab siang tak perlu SIANG lagi ikan tu. Dapat terus goreng ja…”

  • Pian Sopian

 

Ini Sebabnya Kenapa Mancing Malam Lagi Syok