24.2 C
Shah Alam
Tuesday, 30 November, 2021

Diy Umpan

Perkongsian tentang jenis-jenis umpan, ramuan, cara penghasilan dan cara menggunakan umpan untuk pancingan air tawar dan air masin.

Variasi Umpan Sesiput Terbaik Untuk Menjerat Spesies Sembilang & Duri

  Ikan sembilang diketahui menjadikan muara, kuala sungai dan kawasan berlumpur sebagai habitatnya mencari makanan. Sembilang mudah dijerat dengan menggunakan umpun-umpun dan udang sama ada hidup atau mati. Bahkan...

Tip Buat & Guna Umpan Pelet

  Hari ni rasa berbesar hati nak kongsi umpan patin yang saya dah lama pakai. Alhamdulillah setakat ni banyak sangat bagi sumbangan dan hadiah game...

Cara Buat Umpan Patin Guna Pisang Mentah

  Menggunakan pisang mentah secara langsung sebagai umpan mungkin sudah kurang dipraktikkan pada masa kini. Kebanyakan pemancing lebih gemar menggunakan pisang yang sudah diproses menjadi...

Cara Buat Umpan Baung Ala Eropah

  Pancing ikan baung guna dedak? Memang pelik bunyi sebab sudah terbiasa ikan baung dipancing dengan umpan universal seperi cacing, cengkerik, anak ikan / udang...

Cara Buat Umpan Patin Moden

  Yogurt, sama ada berperisa atau natural bukan saja berkhasiat malah sedap dimakan. Rasa lemak dan masam yang ada dalam yogurt itu merupakan antara bahan...

Umpan Alternatif Memikat Ikan Kelawar

  Ikan telinga gajah ada sedikit persamaan dengan gajah, iaitu memakan tumbuh-tumbuhan. Namun tidak pasti sama ada gajah makan roti dan dedak. Menggunakan dedak sebagai...

Umpan Dedak Campur Pati Sawit Peram

  Buah kelapa sawit yang diperam sehingga menjadi lembut dan masam sememangnya menjadi umpan utama untuk memburu raja sungai, ikan kelah. Sebenarnya bukan ikan kelah...

Kepaduan Umpan Patin Minyak Kuinin

  Korang kenal buah mangga yang dinamakan kuinin? Cuba bayangkan aroma buah mangga kuinin tu. Memang padu lagi padu dari harum manis. Tapi tau ke...

Cara Buat Umpan Ikan Keli Alternatif

  Umpan pancing keli? Pakai cacing je bro… betullah tu kalau ada yang kata macam tu. Jangan kata keli, ikan kelah pun makan cacing. Tapi...

Cara Setting Umpan Patin Terbang

  Bagi penggemar pancingan kolam air tawar terutamanya pancingan patin, pasti sudah terbiasa dengan istilah umpan kongkang. Sifat utama umpan kongkang berbau dan berlemak.   Lazimnya ia...

Post Popular

error: Hello. Cannot.
© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd 🐠 Dikendali Oleh Astro Group