26.8 C
Shah Alam
Tuesday, 26 October, 2021

Umpanpedia Main

Fahami Kepentingan & Kegunaan Sauh

  Menurut istilah, sauh adalah sejenis benda yang diperbuat daripada besi ataupun logam untuk menambat kapal agar tidak berpindah ke tempat lain kerana hembusan angin,...

Bagaimana Nak Wariskan Minat Mancing Pada Anak

  Sebagai ibu bapa, pastinya bukan mudah untuk meyakinkan anak-anak anda meminati sesuatu perkara. Kanak-kanak masa kini lebih cenderung terhadap gajet berbanding aktiviti-aktiviti luar seperti...

Kepaduan Umpan Patin Minyak Kuinin

  Korang kenal buah mangga yang dinamakan kuinin? Cuba bayangkan aroma buah mangga kuinin tu. Memang padu lagi padu dari harum manis. Tapi tau ke...

Peralatan & Aksesori Wajib Bawa Ke Trip Panjang Laut Dalam

  Sekiranya anda menyertai trip memancing laut dalam melebihi satu hari dengan konsep pancingan dasar, pastikan alatan dan aksesori berikut disemak sebelum berangkat. Naya kalau...

Persediaan Menyandat Sotong Bagi Beginners

  Menjelang bulan April banyak trip menyandat sotong dirancang. Kebanyakan trip tertumpu di perairan pantai timur. Terengganu merupakan destinasi pilihan. Hampir kebanyakan pemancing datang dari...

Fahami Konsep Candat Sotong Yang Tepat

  Apabila candat sedang dihenjut, kita akan terasa seolah-olah tarikan kita lebih berat dari sebelumnya. Itu menandakan ada sotong yang telah sudi memegang candat kita...

Bagaimana Nak Menyiang Sotong Dengan Cepat & Bersih

  Ramai yang suka makan sotong tak kira masak apa sekali pun. Tapi tak ramai yang betul-betul tau bagaimana nak menyiang sotong dengan cara betul....

Ikatan Live Bait Untuk Spesies Monster

  Tarpon Loop knot merupakan satu ikatan anti lucut yang direka khas untuk menewaskan ikan tarpon gergasi. Kalau ikan tarpon gergasi di negara luar pun...

Begini Caranya Memotong Ikan Pari Dengan Betul

  Ramai pemancing yang gemar memancing ikan pari. Maklum sajalah perlawanannya cukup menarik dan rasanya pun jugak sedap. Namun berapa ramai pemancing yang pandai memotong...

Cara Buat Umpan Ikan Keli Alternatif

  Umpan pancing keli? Pakai cacing je bro… betullah tu kalau ada yang kata macam tu. Jangan kata keli, ikan kelah pun makan cacing. Tapi...

Post Popular

error: Hello. Cannot.
© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd 🐠 Dikendali Oleh Astro Group