26.8 C
Shah Alam
Tuesday, 26 October, 2021

Sentap

Perkongsian lain yang membabitkan dunia memancing seperti resepi hasil pancingan, kisah-kisah mistik yang dihadapi pemancing dan macam-macam lagi.

Khasiat Tersembunyi Di Sebalik Rasa Kurang Sedap Ikan Belitong

  Ikan belitong agak kurang popular sebagai sajian di negara kita. Harganya di pasaran juga rendah tidak sebagaimana ikan predator lain terutamanya tenggiri. Namun, di...

Kenapa Perlunya Ada Peraturan / Lesen Memancing?

  Peralatan memancing moden, bot dan pelbagai inovasi produk memancing memungkinkan kita menangkap ikan dengan lebih efisien hari ini. Pemancing juga mempelajari tentang ikan dan...

Ancaman Keselamatan Ketika Aktiviti Memancing

  Memancing sememangnya satu aktiviti yang menyeronokkan. Pun begitu, jika kita bersikap acuh tak acuh tentang soal keselamatan, silap hari bulan boleh bertukar tragedi.   Kadang-kadang situasi...

Cabaran Menjadi Seorang Pemancing

  Pelbagai pengalaman tahap kronik atau biasa-biasa saja dialami oleh pemancing semasa misi memancing. Tak kira la mancing kat lokasi mana pun, sungai, kolam, tasik,...

Siapa Yang Menyebabkan Korang Terjebak Ke Dunia Hanyir?

  Setiap apa yang anda lakukan khususnya dalam hobi pasti ada pendorong, termasuklah dalam hobi memancing. Ada yang terinspirasi dari ayah, datuk, nenek ataupun rakan....

Perangai Buruk Pemancing Yang Tak Patut Ada

  Berlagak Bodoh Sombong   Biarpun berapa puluh tahun anda memancing dan seberapa banyak pengalaman yang anda, janganlah jadi pemancing yang bodoh sombong atau berlagak pandai! Ini amat penting terutama bila anda...

Kerapu Terbaik & Termahal Idaman Ramai

  Terdapat banyak spesies kerapu yang ada di seluruh dunia, tetapi untuk kali ini penulis ingin berkongsi 3 jenis kerapu yang dikatakan paling mahal dan...

Sifat Perlu Ada Bagi Pemancing Rekreasi

  Sekiranya anda memancing bukan untuk sara hidup, bermakna anda seorang pemancing rekreasi. Oleh yang demikian, sebagai pemancing rekreasi banyak perkara yang perlu diamalkan demi...

Alasan Lazim Punca `Mabuk Laut’

  Ada sesetengah pemancing segan nak mengaku masih alami mabuk laut walaupun sudah lama memancing di laut. Oleh yang demikian, ada saja alasan serta dalih...

Petua & Penawar Mengatasi `Mabuk Laut’

  Tidurlah secukupnya sebelum keesokan hari nak pergi memancing. 3 jam pun tak apa dah. Janji nyenyak. Yang boleh tidur tu nasib la... telan ubat...

Post Popular

error: Hello. Cannot.
© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd 🐠 Dikendali Oleh Astro Group