30.8 C
Shah Alam
Sunday, 29 November, 2020

Sentap

Perkongsian lain yang membabitkan dunia memancing seperti resepi hasil pancingan, kisah-kisah mistik yang dihadapi pemancing dan macam-macam lagi.

Syarat Sah Untuk Memancing

  Memancing? Apa benda memancing tu? Aktiviti memancing itu tidak akan terjadi tanpa disertai dengan 6 perkara ini. Kalau takde 6 perkara ini maka ia...

Resipi Ikan Yang Bagus Untuk Perempuan Lepas Bersalin

  Isteri baru melahirkan bakal professional angler? Sebagai pemancing yang amat rapat dengan ikan, kita sepatutnya tahu spesies ikan apa yang sesuai dimakan oleh isteri...

Puaka Hutan Simpan Bergayutan Atas Lubuk

  Sebelum PKP dulu,  kami merancang untuk mencuba lubuk baru yang lebih mengancam dan mendebarkan. Kali ini kami memilih sebuah lubuk yang mula menjadi sebutan...

Fahami Makna Tatasusila Dalam Memancing

  Memancing je pun… takkan memancing pun kena ada tatasusila jugak? Ya betul… memang memancing je pun, tapi perlulah ada adab, sopan dan berhemah. Kalau...

Bagaimana Nak Jadi Idola Pemancing

  Hanya dalam hobi memancing korang akan temui sifu, masta, idola dan sebagainya lagi. Namun untuk melayakkan diri menjadi seorang idola yang betul-betul idola, korang...

Carta Ikan Hiasan Termahal Dunia

  Bagi pemancing yang juga penggemar ikan hiasan pasti tidak lokek mengeluarkan belanja yang besar semata-mata untuk mendapatkan warna-warni akuarium seperti yang diidamkan. Bagi yang...

Ini Sebabnya Kenapa Kami Suka Memancing!

  Pernah tak seseorang bertanya kepada anda kenapa anda memancing? Apa yang anda jawab? Sekiranya anda masih keliru nak jawab apa, berikut disediakan untuk menyatakan...

Ikan-Ikan Sungai Tahap Monsters

  Jangan sangka hanya di lautan sahaja terdapat ikan-ikan berstatus monster atau gergasi. Di sungai atau dalam sistem air tawar juga terdapat ikan-ikan berstatus monster...

Spesies Ikan Asal Hampir Pupus Di Habitat Liar

  Banyak ikan sama ada ikan air masin atau air yang belum pernah kita tengok. Apatah lagi ikan yang berstatus hampir pupus sepenuhnya. Malah jika...

Pari Bakar Air Asam Mantul

  Ikan pari, antara spesies yang berharga buat kaki pancing. Meskipun ia agak sukar, bagi yang tidak biasa memproses dan menyiangnya, tetapi apabila sudah siap,...

Post Popular

© Hakcipta Terpelihara Nu Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group