29.5 C
Shah Alam
Monday, 20 August, 2018
Utama Macam²

Macam²

Pantang Larang Memancing : Jangan letak ikan di tempat panas!

  Sudah agak lama juga menerima peringatan ‘jangan letak ikan kat tempat panas!’ dari seorang tekong. Dan untuk tempoh itu tidak pernah sekali pun saya bantah atau persoalkannya.   Lama...

Korang Tanya Umpan Jawab – (S5S4) – Cara Nak Pancing Gelama?

  Soalan: Saya baru mula berjinak-jinak dengan memancing dan sering memancing gelama di sekitar tempat tinggal saya. Soalan saya, apakah umpan yang terbaik untuk memancing ikan gelama?   Jawapan:   Ikan gelama merupakan antara...

Kisah Seram Pemancing – Koleksi Pengalaman Misteri

  Zulkifflee Hussin: Misteri Memancing Malam Sekitar tahun 90an semasa kemaruk pada dunia pancingan, di mana saya sanggup membeli bot fiber dan enjin semata-mata minat pada...

Wacana – Apa peranan tekong sportfishing sebenarnya?

  Tekong merupakan individu paling penting dalam menjaya sesuatu trip spotfishing seperti casting dan jigging. Pengalaman dan kemahiran mereka mengesan lubuk ikan ditagih. Namun, adakah tugas...

Resepi Pemancing : Tip Menyiang & Menggoreng Udang Lipan

  Sekiranya korang memancing di laut dalam selama beberapa hari dan menggunakan umpan udang lipan, jangan dibazirkan jika udang dah mati. Kami nak kongsikan cara menyiang...

Resepi Pemancing : Cencaru Kelapa Sumbat

  Isi daging ikan cencaru akan kurang rasanya berbanding ikan pelagik lain seperti kembong atau selar. Kalau digoreng kosong memang kurang mencakop rasanya. Tetapi kalau...

Koleksi Kisah Suram Pemancing

  Boleh dikatakan semua pemancing memiliki kisah suram (pengalaman yang tak diingini) ketika memancing. Berikut dikumpulkan sedikit kisah yang tidak diingini tetapi berlaku juga kepada...

Wacana : Kenapa Kita Memancing?

  Seorang pemancing yang berstatus sifu pernah berkata, memancing adalah satu hobi yang kejam! Ia tidak banyak bezanya dengan memburu. Pasti ada haiwan yang mati kerana...

Kisah Seram Memancing : Pengalaman Disesatkan Ketika Memancing

  Ikuti pengalaman seram dan lucu para pemancing yang berhadapan dengan pelbagai perkara mistik di luar kotak pemikiran yang normal.   Kisah 1 Kes aku bersama kawan-kawan berlaku di Tasik...

Resepi Pemancing : Singgang Ikan Tongkol Tekong Tenggol

  Jika anda memancing laut dalam di perairan Terengganu, terutamanya trip memancing melebihi satu malam di laut, anda bakal disajikan dengan menu rutin yang popular...

Post Popular

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Dikendali Oleh Astro Group

error: