30.5 C
Shah Alam
Monday, 18 February, 2019

Macam²

Perkongsian lain yang membabitkan dunia memancing seperti resepi hasil pancingan, kisah-kisah mistik yang dihadapi pemancing dan macam-macam lagi.

Wacana: Kepercayaan pada baju buntat?

  Sekiranya anda salah seorang penonton siri Monster River, pastinya ada perasan pengacaranya kerap memakai baju-t yang sudah koyak rabak. Baju tersebut dianggap sebagai lucky shirt...

Kisah Seram Memancing – Rimau Jadian Sungai Bertam

  Balik bercuti ke kampung kerana menguruskan perkahwinan adik perempuan bongsu memberikan satu pengalaman baru kepada saya. Satu pengalaman mistik yang sukar untuk diungkapkan dengan kata-kata....

Wacana : 10 Sebab Kenapa Kami Suka Hobi Memancing

  Pernah tak seseorang bertanya kepada anda kenapa anda memancing? Apa yang anda jawab? Sekiranya anda masih keliru nak jawab apa, berikut disediakan 10 sebab...

Wacana: Apa syok sangat UL ni?

  Memancing dengan menggunakan set ultralight atau ringkasnya UL. Apa tu? Seronok sangat ke? Kat mana seronoknya? Jika anda tergolong antara mereka yang mempersoalkan perkara-perkara ini,...

Alasan yang biasa digunakan bila mabuk laut

  Ada beberapa perkara yang kebanyakan pemancing malu nak mengaku. Salah satunya ialah mabuk laut. Malu la kalau dah tahap masta tapi boleh mabuk laut...

Wacana: Kedekut nak beli life jacket?

  Bila tengok set pancing memang tabik habis. Nak pegang pun gerun bila tengok harganya. Tapi tanya pasal life jacket terus krik-krik jadinya. Set pancing mahal-mahal...

Wacana : Punca & Kesan Tangkapan Berlebihan

  Selalu kita dengar terma ‘overfishing’ atau tangkapan berlebihan. Sedar atau tidak, tangkapan berlebihan merupakan salah satu ancaman utama terhadap sumber perikanan, yang juga merupakan...

Kisah seram memancing – Tersampuk Penunggu Sungai

  Kami tiba agak lewat di lubuk yang biasa kami memancing. Bezanya kali ini kami bercadang untuk memancing hingga lewat malam. Biasanya kami memancing pada siang...

Tafsiran mimpi memancing dan berkaitan ikan

  Mimpi adalah mainan tidur dan semua orang pernah bermimpi. Terdapat pelbagai jenis mimpi termasuklah mimpi memancing ikan. Mimpi memancing ikan pula memiliki banyak tafsiran yang...

Wacana : Petua Ikhtiar Disengat Ikan

  Dalam siri wacana `pengalaman disengat ikan’ baru-baru, kami menerima banyak respon postif dari follower FB Majalah Umpan, yang bukan saja berkongsi pengalaman pahit tersebut,...

Post Popular

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara Ideaktiv Sdn Bhd • Dikendali Oleh Astro Group

error: