27.1 C
Shah Alam
Tuesday, 12 December, 2017
Utama Macam²

Macam²

Memancing Ajar Erti Sabar & Syukur – Ikon Pemancing

“IKUTLAH resmi ikan seluang, jangan jadi macam ikan dukang (belukang). Ikan seluang nampak biasa-biasa saja tapi amat cerdik. Orang bagi umpan macam mana banyak,...

Kisah Seram Memancing – Pancing Udang Di Lubuk Buaya Jadian

MALAM itu tepat jam sembilan, saya sudah siap sedia atas di jeti. Sebelum itu, sempat juga saya mengisi perut di warung Haji Dollah. Dua...

Resepi Ketupat Sotong Ala Pulau Kapas

Tidak lengkap sekiranya bila musim sotong tetapi tak turut serta pergi mencandat sotong. Dan lagilah tak lengkap kalau dah pergi candat sotong tapi sotong...

Kisah Seram Memancing – Lubuk Jeram Pulut

“Celaka punya ikan...!” Akim menyumpah. Joran Shimano Basstera yang dia beli dari Zul bulan lepas melendut-lendut diasak pemangsa. Tali sulam 15lb berdesit-desit keluar. Apakah gerangan...

Disakat Hantu Jepun Ketika Sedang Gasak

Dua jam perjalanan dari Kuala Lumpur, Fadzli dan Rosdan tiba di Temerloh. Azhar yang menunggu mereka di stesen minyak Simpang Songsang mengajak mereka berdua...

Kisah Seram Memancing – Disapa Penunggu Lombong

Joran saya bukannya yang mahal-mahal seperti sekarang. Cukuplah kalau setakat dahan kekabu yang sederhana besar atau pokok buluh yang kami akan tajamkan di bahagian...

Kisah Seram Pemancing – Saka Muara Mengendap Mangsa

Pulang bercuti sempena Tahun Baru Cina baru-baru ini, saya mengambil kesempatan untuk mencuba nasib di situ. Berbekalkan ikan kembung dan sotong segar yang dibeli...

Resepi Pemancing: Sup Bebola Belida Padu

Ikan belida, jika ia mengena pancing, memang syok melayannya. Biasanya, kaki pancing menggunakan kaedah pancingan dasar menggunakan umpan anak ikan @ udang sungai dan...

Resepi Pemancing – Baung Bakar Kebabommm!

Ikan baung dengan menu baung masak tempoyak memang tak dapat dipisahkan. Memang padu menu tu. Tapi semestinya baung ni boleh buat masak tempoyak je,...

Korang Tanya UMPAN Jawab – (S1Q5)

SOALAN: Saya baru berjinak-jinak dengan teknik casting dan telah membeli 1 set pancingan baitcaster jenis low profile. Masalah yang sering saya hadapi ada lah...

Post Popular

KORPORAT     POLISI DATA PERIBADI    PENAFIAN   •   LANGGANAN      PENGIKLANAN      KERJAYA       HUBUNGI KAMI

© Hakcipta Terpelihara • Kumpulan Karangkraf

error: